خبرگزاری مهر: رئیس شعب بانک مسکن استان یزد گفت: از میان 36 هزار متقاضی ثبت‌نام شده در طرح مسکن مهر استان یزد، 14 هزار نفر تاکنون از ادامه شرکت در این طرح انصراف داده‌ اند.
احمد اسلامی در آستانه فرا رسیدن روز بانکداری اسلامی در نشستی خبری اظهار داشت: تقلیل متقاضیان مسکن مهر در استان یزد به یک سوم آمار اولیه بنا به دلایل مختلفی از جمله عدم توانایی پرداخت سهم آنها برای مشارکت در این پروژه بوده است.
وی افزود: بانک مسکن در مجموع 1.5 میلیون تومان برای آماده سازی و 14 میلیون تومان نیز برای تکمیل واحدهای مسکونی به متقاضیان تسهیلات ارائه می‌ دهد اما با توجه به هزینه های ساخت مسکن بنا به موقعیت شهرهای مختلف، هر متقاضی در استان یزد باید حداقل بین هشت تا 10 میلیون تومان نیز خود آورده داشته باشد.
اسلامی بیان داشت: بسیاری از افراد به دلیل عدم توانایی در پرداخت این آورده از ادامه شرکت در طرح انصراف داده‌اند.
وی با بیان اینکه این طرح برای افراد کم‌ درآمد تدوین شده نه افراد فاقد درآمد، تصریح کرد: افرادی که متقاضی ساخت مسکن هستند اما همین بودجه اندک را نیز ندارند نباید در طرح مسکن مهر شرکت کنند بلکه باید به سازمانهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی مراجعه کنند.
اسلامی با اشاره به اینکه برای ساخت هر متر از واحدهای مسکن مهر 300 هزار تومان هزینه می شود، افزود: تسهیلات بانک مسکن به صورت مرحله ای پرداخت می شود و در هر مرحله از ساخت واحدها، بخشی از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

8 پروژه مسکن مهر از طریق بانک مسکن استان یزد پذیرش شده است
رئیس شعب بانک مسکن استان یزد همچنین گفت: تاکنون هشت پروژه مسکن مهر در قالب 17 واحد مسکونی از طریق شعب این بانک در استان یزد پذیرش شده است.
وی افزود: از میان پروژه‌های پذیرش شده، چهار پروژه هم ‌اکنون به مرحله عقد قرارداد رسیده و به دنبال آن 59 میلیارد و 640 میلیون ریال تسهیلات به آنها اختصاص یافته است.
اسلامی عنوان کرد: طی سال گذشته تاکنون در مجموع سه هزار و 268 واحد از پروژه‌های مسکن مهر به شعب بانک مسکن در استان یزد معرفی شدند که از این تعداد قرارداد دو هزار و 880 واحد منعقد شد و 28 میلیارد و 608 میلیون ریال تسهیلات نیز به آنها اختصاص داده شد.
وی همچنین اظهار داشت: این بانک همچنین در بخش انبوه‌ سازی نیز در 32 پروژه مشارکت کرده است که تعداد این واحدها به هزار و 1169 واحد می ‌رسد.
اسلامی یادآور شد: تاکنون به این واحدها بالغ بر 128 میلیارد و 30 میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته است.
مدیریت شعب بانک مسکن استان یزد همچنین ادامه داد: در بخش ساخت انفرادی مسکن نیز این بانک تاکنون 154 میلیارد و 601 میلیون ریال به دو هزار و 175 نفر از شهروندان استان یزد از محل اعتبارات بدون سپرده و با سپرده تسهیلات پرداخت کرده است.

1130 واحد مسکونی در استان یزد تسهیلات مرمت و بازسازی دریافت کردند
وی همچنین میزان تسهیلات مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی استان یزد را نیز 730 میلیون ریال به هزار و 130 واحد مسکونی اعلام کرد.
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت مطالبات معوق بانک مسکن به مانده تسهیلات را معادل 1.3 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با سایر استان‌های کشور در رتبه بسیار پایین‌تری قرار دارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا